Sunday, May 25, 2008

Update yang lalu...

Ini sebab xder masa nak update ler...secara ringkaslah...
Mungkin lambat pulak le nak update lepas ni...

Hujung Minggu
Hari ni aku tak ke mana2, duduk rumah je...tghari Jep pergi hantar drawing...then balik tu dia beli lauk...hahaha suka den, x payah masak...pastu dorang releks tengok tv...Jep dah lega skit sebab xder keja yang urgent...tp dia kata..."Abang x reti pulak duduk diam je...pelik la"...aku jawab g cover tidor ler...lagi best...tidor la dorang anak beranak...masa tu ler aku macam lipas kudung dok mengemas semua...kalau si kecik 2 orang tu bangun...habis dorang pun sibuk mengemas jugak...dalam kul 6 kami pergi Mines jap...orang punya ler ramai...masuk parking macam susah je, tp rezeki kami masuk je dah ada orang nak kuar...so parking dgn senang hati, then bila nak balik tu ya ampun...jem...rumah aku doket je, 5 minit sampai...ini dkt 45 minit...uwwaaa dasyat betul...

Kenduri anak Ibu (Pengasuh Aisha)
24hb aku telah ke Raub, Pahang...x penah aku pergi sana...tujuan ke sana pegi kenduri menantu Ibu, sebelah perempuan...jauh jugak le...tp lebih kurang jauh nak balik kg Jep je...tp sebab tak penah pergi tu terasa jauh...bertolak dari KL jam 10 pg..sepatutnya jam 9, tp sebab menunggu kawan anak ibu tu...jadi le lambat sejam...pergi sekali dgn anak Ibu yang no. 2...ada la 4 biji kereta...dah sampai sana si Aisha ni bila dah jumpa Ibu, terus mama dilupakan seketika...bukan main lagi...tp lega skit kepala otak aku yang pening masa tu...heheheh, Jep bawak keta dalam keadaan mengantuk hari tu...takut jugak...tp aku tengok dia releks ja...dia bekerja semalaman...balik rumah jam 8 pagi terus siap2 nak gi kenduri...baliknya aku yang drive...dia terus pengsan kat belakang kereta...sib baik muat ja baring kat belakang tu...siap baring dengan Aisha skali...Ali pulak borak2 dgn mama...dia cakap "biar Ali cakap2 dgn mama, nanti mama pulak yang ngantuk...sape pulak yang nak bawa keta..." Aku jawab Ali ler..."Ish mama ni...Ali mana boleh bawak kecik lagi...kaki pun pendek"...kekehekhehk.






Ini masa dekat rumah Ibu...


Inilah pengantin yang comel itu


Aisha & Ali bersama ibu.





Jep mamai masa ni..ngantuk






Mak & Abah mengerjakan Umrah
19hb malam lepas Aku & kakak 2 pergi hantar dorang ke airport...Mak & Abah mengerjakan Umrah kali ke berapa pun aku dah tak ingat...sebab selalu sangat pergi...dorang ni dah pencen ke mana lagi nak pegi kan...so ke situ sajalah impian mereka...Mak & Abah pergi dgn mak mentua K. Ita...K. Ita pun tahun lepas dah pegi dgn abang ipar & mak mentua dia...Aku bila lagi nak pergi pulak ek...Insyaallah kalau ada rezeki teringin jugak kan...



Siti, K. Long, Mak & Abah, K. Ita & Aku, Aina, Nurin,Tih, Tam, Ali

Balik Kg
16hb malam tu balik kg BB...Jep bawak keta 3 jam tanpa henti...terus sampai...aku tidor je...maklumlah malam...heheheh, celik ja dah sampai...dalam kul 1 tu...sampai borak2 dengan mak sambil makan durian...sodapnye dpt makan durian kg...durian tu beli dgn Siti (adik ipaq aku, famili dia ada kebun durian)...tidor jap...tghari tu tunggu K. Ita balik then terus g kedai mas...uwwwaaa I like...dok kedai mas tu dekat 2 jam punya dok membelek...aku telah menukar rantai tangan yang jarang aku pakai ke rantai tangan baru...pastu belikan Aisha rantai leher (anak pompuan mesti nak kena fikir juga nak beli mas dekat dia)...memang puas hati ler beli mas kat kedai tu...dah tu abah kenai tokei tu dah berpuluh tahun...lagi syok le tawar menawar...18hb tu pulak mak buat kenduri nak pergi umrah...ada kambing sekor (Faiz kekah anak dia)...dah abih kenduri tu semua baru teringat yang hari tu birthday Jep...padahal semalam tu teringat je nak bagi surprise...sebab sibuk sangat...terus terlupa...bila la wish kat dia, dia boleh tanya...ish bukan bulan ni...bulan depan...aiya...abang, bulan pun sudah lupa ka...mau idaknya...orang sibuk dok kenduri...dia sibuk dok ngadap komputer buat kojo...aku yang letih tengok dia buat keja...bukan dia...sabo jer lah...ehheheheh

Wan Nurin Jaslina Anak adik aku Faiz

Abang & Adik - muncung tu sama jer