Monday, October 19, 2009

Update secara Marathon...

Memandangkan aku dah lama tak update...walaupun entry yang akan dipublishkan ini adalah sudah basi...aku tetap nak letak...tak salahkan...hmmmm dan aku tidak akan menurut turutan...ikut hati saja nak menaip ni...mood nak mengupdate mari sebab aku pakai tudung baru kot...then kena lak ngan baju lama...heheheh


Jamuan Raya Ofis...
Jamuan raya kat ofis buat ala kadar jer...menu yang paling aku suka hari tu adalah capati....hmmm sedap...dan menu yang lain2 biasa saja...Zurina dtg ofis...apa lagi, jamu skalilah...tp sampai terlupa nak berphoto...

Jalan2 & Jamuan Raya Rumah kakakku @ Batang Kali
Pagi2 jam 8.45 pg dah keluar ruamh...beli nasi lemak then teruskan perjalanan ke Batang Kali memalui Ulu Yam...9.30 pg sampai dekat dam (tasik besar tu) lepak makan2 nasi lemak yang beli tadi tu...sambil menikmati keindahan alam ciptaan Allah...dah releks2 terus perjalanan ke rumah kakak...sampai awal, majlis jam 3 ptg baru mula...tolong2 skit apa2 yang patut...dah makan2 semua kami pun minta diri kerana ada urusan lain...Jep ajak singgah air terjun kat Ulu Yam...(last aku pergi sana tahun 2000)...hmmmm lama kan, dan semalam Jep ajak singgah rupanya dia siap bawa persalinan skali termasuk anak2...aku ok ja...tp malas nak berendam....sebab aku teringat peristiwa yang berlaku masa thn 2000, aku dilanda deman yang teruk sehingga tinggal kulit & tulang saja masa tu akibat dari mengutip batu2 sungai...cara doktor tidak berkesan akhirnya melalui ustaz, mengatakan aku kena pulangkan semula batu2 tu ke tempatnya...lepas pulangkan...aku sembuh ler...(eh apsal lak aku cerita semua ni...hmmm kisah lama)....tp semalam aku mengingatkan anak2 & Jep jgn bawa balik apa2 pun...dah dorang puas mandi...teruskan perjalan pulang, Ali pulak dok cakap rasa lapar sangat2 ni...siap suruh singgah...Jep pun singgah la makan dekat2 Hospital Damai tu...(ini pun tempat aku dolu2 cari2 makan....kan aku penah duduk sana...aiyork kenapa lak aku nak cerita ni...suka hati akulah...ini kan kisah aku)...Ali terus pesan nasi ayam tanpa berfikir panjang share dengan Aisha (nampak sangat dorang lapar)...memang licin 2 beradik tu makan...Jep nak makan nasi putih, sup tulang, telor dadar & kangkong goreng untuk seorang makan....selalunyer sepinggan nasi putih akan dikongsi oleh kami, tp di hari kejadian, kami ambil 2 pinggan nasi putih...sungguh mengkagumkan...silalah percaya memang selalu mcm tu...bukan berjimat/kedekut tp taknak membazir...