Thursday, May 28, 2009

Saja...

Aku terjaga pagi ni...tengok le jam tu kul berapa....keadaan aku memang selalu macam ni kalau aku tido awal sebelum jam 9 mlm...nak buat apa lagi mata x boleh lelap so aku pun merayau ler internet....baca blog kengkawan...disiang hari x sempat nak masuk...so masa la ni ler...tenang & aman skit....

Semalam aku balik rumah lepas kerja lambat sekitar 6.40 pm coz bos aku ada meeting penting di pagi ini...lepas balik terus g pasar CY...jumpa ngan Mariah...kami pakat2 beli durian 5 peket RM10, tp hampeh jer...patut murah...aku jarang sekali beli durian yang peket2 ni...selalu angkut skali ngan durinya...tp semalam tetiba baunya sungguh menggoda...terbeli ler...hehehehe, Jep kata nanti dia nak beli lain, sebab x puas hati...lagipun kami sekeluarga suka buah itu...

Cuti sekolah hampir tiba mulalah orang sibut kenduri kendara kan...ni list jemputan untuk aku:
1. 30/5/09 - Kenduri rumah Makdak Jep di Pandan...sib baik dekat je...so esok orang Lui turun...
2. 30/5/09 - Kenduri cikgu Ali di Dewan UPM, ni aku tengah pikirkan nak pegi ke tak...sebab perkara 1 di atas. Kalau x pergi aku kirim hadiah jelah...
3. 5/6/09 - Nikah Azreq di Seremban, 6/6/09 - Sebelah pengantin perempuan, 7/6/09 - sebelah Azreq di Bangi...so ketiga2 ni Jep akan sentiasa ada sebab dia telah dilantik menjadi pengapit kawannya itu...Pesanan aku...abang jadi pengapit jer tau...aku mungkin pegi yang nikah dan disebelah pengantin lelaki je kot...
4. 13/6/09 - Kenduri anak bos yang aku buat tanggungan kerja dia hari tu...Insyaallah pegi sebab tengok kad dia pun dah canggih sangat so membuatkan semangat aku nak pegi...ni ingat nak pegi konvoi dengan member ofis kot...
5. 13/6/09 - Kenduri sepupu abah aku di Flat Sri Sabah, Sentul...ni famili aku pulak turun...

Itu jelah list aku setakat ini...tp yang merunsingkan aku ialah mana nak atur baju ni...baju yang sedia ada ok saja...tp biasalah perempuankan... yang dah siap baru ni ada sepasang...dan on the way from kelantan maybe 2 pasang kot....dan satu lagi hadiah pulak...jenuh pikir nak beli apa...tp aku ingat beli semuanya sama jer...nanti aku nak borong hehehhehe...

Mak & Abah telah berangkat mengerjakan Umrah semalam dari 27 Mei 09 - 9 Jun 09. Aku sedih x dpt balik atas sebab x dpat cuti...adik beradik yang lain semua balik kecuali aku...Pagi semalam telefon dorang semua kat airport Penang...cakap dengan mak, aku dah jd sebak...lepas cakap2, tahan ayaq mata xnak bagi keluar...aku dah kirimkan doa...hmmm tp aku balik jumpa mak & abah 18hb hari tu...dorang balik nanti ingat nak ambik cuti ler...