Wednesday, April 15, 2009

Chatting

Hari ni aku nak tulis pasal pendapat aku…dan bukan pendapat orang lain…kalau ada yg setuju / tidak pls ignore saja ok...baca sudah lah....aku saja je sebenarnya...untuk pengajaran aku sendiri juga...

Lihat tajuk di atas...aku nak ulas bab ni...

A)Punca
i- Pengaruh kawan
ii- Keadaan sekeliling
iii- Diri sendiri

B)Kebaikan
i- Mengeratkan silatulrahim
ii- Kawan jauh boleh rasa dekat
iv- Boleh sembang lebih pantas dari email
v- Dapat kenalan baru
vi- Boleh berkongsi pendapat
vii- Boleh bercinta hingga ada yang kawin...untung...

C)Keburukan
i- Dapat kawan baru, kawan lama (kawan alam nyata) diabaikan...apa perasaan kawan, mesti sedih...
ii- Kusyuk betul berborak...keadaan sekeliling pun cam blur
iii- Hilang fokus pada kerja (kat office especially la.. kalau kat rumah...tak tau le apa jadi..)
iv- Bergossip / mengumpat
v- Kadang-kadang kawan baru tu suami orang, tunang orang, boyfriend orang...atuk orang pun ada...dah nak buat macam mana??
vi- Berkongsi cerita rumahtangga misalnya dengan orang yang baru kenal (tak tahu budinya) ok kah?? Kalau perempuan isteri orang...maksudnya tidak jujur pada suami...afdal kah??
vii- Kalau suami pulak...hhhmm... mereka ada quota...tapi, berbaloi kah??
viii- Lalai...
ix- Banyak berangan, sia-sia, murung pun ada, untung kah??...

Bak kata Artis Popular Malaysia, Nabil – Lu pikirlah sendiri!

Sekian, continue dengan tajuk2 lain pula...


Saje nak ambik feel untuk tulis blog...so letak le tajuk2 cam ni...ada idea skit...