Sunday, December 21, 2008

Anniversary ke-7

Alhamdulillah hari ni genap 7 thn usia perkahwinan kami...Di sini aku nak corak coretkan kisah kami berdua...hmmm (jangan salah faham, aku sj suka2 je...tak ada kene mengena ngan sapa2 pun, kalau ada minta maaf awal2 ye) you all yang baca, harap baca je... saja aku tulis kat sini untuk anak-anakku baca...(ek boleh ke camtu)...belasah jelah...

Kisah perkenalan Intan & Jep
Bermula pada 1997...masa oriantasi (PPD) lagi Mariah dah cakap (mesti mariah ingat kan)...tp masa tu maklum le baru masuk Poly...tak layan bab2 cam ni...kononyer habis study baru ler nak berkawan ke, bercinta ker...heheeh, tp lagi menjadi pada tahun 1999 (ini pun dah nak habis Poly), pada mulanya Jep & Intan hanya usha2 je...nak kenal pun takut2 lagi...tp masa tu kan dah part 4,
masuk poli selepas practical (masa ni saham tengah naik...aku pun heran masa ni la ramai yang nak berkawan)...ada sorang kawan ni yang kenen2kan (cik madu ler-tima kasih yer, kami hargai sehingga ke akhirnya)...hheheh...masa di poli dulu, setiap kali nak ke kelas mesti lalu tangga belakang dan Jep duduk belakang skali dkt pintu dlm kelas dia (main2 jeling2 pandang2 angkat kening)...camtu le setiap minggu...tp yang bestnyer masa time kelas En. Ashri sebelah pagi...biasalah kalau En. Ashri lepas kitaorang g breakfast (kawan2 mesti ingat time ni kan, kita selalu bagi alasan tak breakfast lagi pada lecturer kita tu)...lagi ler best usha2...(masa tu tengok Jep mesti kata dalam hati...comelnyer mamat ni)...tp aku control ayu ler...Jep pun ada cerita...dia pulak tak boleh tengok mata aku ni...terpukau...chewah...aku pulak masa part 4 outsider lagi...2 minggu lagi nak final exam...kami dah bercakap2 dihp...gayut le apa lagi...hantar kad ler...sabtu & ahad Jep datang jengok aku...masa ni dating tepi lif apt. yang aku duduk tu...jumpa sekejap2 jer...tapi sepanjang aku tinggal di apt. tu...pagi2 lagi dah usha kat balkoni...tengok RXZ kuning kot2 lalu...teruk la aku masa tu...sib baik exam aku lulus baik...sama jugak dgn Jep...lagi teror, tinggi jugak CGPA dia...so habis exam terus dating ke Genting...naik keta abahnyer...ditemani oleh kawan2...kami pun berkawan ler berutus surat & telefon...masa ni rindu ler...sebab sorang utara, sorang tengah...jauh tu...masa tu Jep kalau nak telefon je kena kuar dari felda...masing2 takut ngan famili...sekali telefon mau berbelas ringgit...Jep masa tu keja ngan abahnyer...aku dah keja di KL hujung tahun 1999...memang kami tak berjumpa kecuali kalau Jep turun KL...tak lama lepas tu Jep pun dah keja KL...uish lagi rancak ler kisah kami...Jep pun dah 2-3 kali tukar kerja...sebab masa tu nak tanggung diri sendiri dengan sewa rumah & lain2...gaji pun 3 angka jer...mana cukup...nak melayan aku masa tu pun kena modal...hahahah tp yang peliknya masa tu kami xder pun serius...nak kata bercinta pun x jugak...macam kawan baik jer...tp lama2 sayang ler kan...02.02.2001 maknyer & abahnyer datang merisik...dan tetapkan tempoh setahun macam tu...utk makluman semua kami x bertunang...21.12.2001 kami akad nikah (tak sampai seahun pun kan)...masa tu baru bawa 2 cincin sekali...yang peliknye kami ni tak macam orang nak kawin dalam tempoh beberapa bulan sebelum nikah tu...masing2 buat tak tahu jer...ambil kursus kawin, pastu buat derk jer...dah lagi beberapa minggu baru ler kalut nak buat itu & ini...mana nak sambut hari raya lagi masa tu...memang tak raye ler...tp Alhamdullillah bagi pihak aku, mak & abah dah siapkan semuanya...balik je kg semua dah ready...Jep pulak bagi pihak dia...lain skit...semua dia kena buat sendiri (sebab anak lelaki sorang)...dari hantaran hinggalah majlis akad nikah dan sehingga kenduri sebelah aku (kena support tol ler fr. N9 hingga Kedah) seterusnya 25.12.2005 pulak dirumahnyer...Alhamdullillah lepas masuk ke 5 bulan kami nikah, baru le aku ngandungkan si Ali tu...lahir 20 Januari 2003, hujung 2004 menetap di Belimbing Height sekarang ni...dah jadi penduduk tetap sini ler...dah rumah sendiri kan...14 Dis 2006 Aisha pulak lahir...sehingga sekarang ni dah 7 tahun sahnyer...susah senang selama ni dilalui bersama, gaduh tu biasalah (kalau tak gaduh x meriah), merajuk tu masing2 pujuk sendiri...kalau campur lagi sebelum sahnyer, brapa thn arrr aku kenal Jep tu...erk...lebih dari 7 thn, tp kira sahnyer 7 thn lah...itulah kisahnyer...simple ja kan kami ni...

Ada kawan cakap kalau 7thn tu anak mesti dah 4/5...oh tidak...aku memegang kata seorang kawan ni...biar kurang kuantiti tp ada kualiti...kalau kuantiti lebih...kualiti mungkin kurang...mungkin yer...sib baik ler Jep memahami...

Kalau abang baca ni...mesti tersenyum kambing kan...kita kan lahir tahun kambing...aik..melalut lak aku...yang penting sekarang ni...Mama sayang abang sehingga hujung nyawa...Insyallah...Kawan2 doakanlah rumahtangga kami bahagia...Amin...

Cerita hanyalah pendek sahaja, yang tak perlu dicerita hanya Intan & Jep sahaja yang tahu...kehekehehehe...

Masa dolu2 xder digital, so gambar lama2 xdo dalam PC, semua ada dalam album...xder gambar sangat kami berdua ni...sebab kami berdua jenis tak suka nak bergambar...sekian...