Thursday, September 10, 2009

Hari ke-20 puasa

Sekejap saja masa berlalu...sudah masuk 20 hari kita berpuasa....sedih rasanya bila nak tinggal bulan puasa ni...dan gembira akan menyusul dengan sambutan hari raya...Alhamdullillah, Ali masih belum tinggal lagi puasa...(walaupun 2-3 hari ni dia membebel sebab keletihan), tp dengan semangat dia tu aku rasa bangga dengan Ali ni...thn lepas hanya dapat 1 hari puasa saja...dengar cerita di skolah dia, hanya dia seorang saja pelajar lelaki yang puasa...4 orang pelajar perempuan...setiap hari balik cikgu akan bagi bekal...

Hah! aku masih menjual biskut raya...dalam nak tak nak jual tp masih banyak juga orang order (termasuk 2 cawangan KL & 1 Putrajaya)...rupanya ramai juga peminat kuih yang aku jual...memang kakak ni buat sedap dan aku jual pun pada harga berpatutan...Insyaallah akan mulakan pengedaran...

Aku akan mula bercuti pada 18hb nanti...balik rumah mak mentua...kali ni aku cam tak kisah sangat walaupun Jep ajak balik awal...mungkin dah ada keserasian di antara menantu & mentua...ye kah...tp dah 8 thn...takkanlah masih nak berfikiran macam awal2 kawin...bosan lah...biarlah berlaku secara natural kan...baru bahagia...malas nak bergaduh2, buang masa...baik fikir apa yang patut saja...ini mungkin sebab Jep pun x berkira ngan aku sangat...dia pun sekarang dah lebih cool...raya ke-2 pagi aku akan balik ke kg BB lak...ni lagi best...jumpa adik beradik...riuh rendah...dan yang pasti aku nak berjalan2 ke rumah kawan2...Insyaallah...