Monday, November 10, 2008

Terkedu..sedih..ntah...Part 1

Pagi2 tadi terserempak Kak Lin, jiran sebelah rumah aku tu..ala yg anak dia kawan Ali..Kaseh namanyer...aku pun tanya la sesuatu:

Me: Kak Lin, minggu ni ingat nak daftar Ali sekolah kebangsaan...
K. Lin: Akak mungkin balik kg, kerja kat sana...(kg di Pekan, Phg)
Me: Terkedu jap...semua skali ker..
K. Lin: Abg tak...akak & anak2 jer...hmmm nanti sian Ali xder kawan kat sini kan...
Me: Ooo ye ker...xperlah nanti sekali sekala jumpa la kita...

Ali & Kaseh ni sebaya, sekarang pegi sekolah Abim sama2, aku le tolong hantar & ambik skali...kalau Jep free dia le ambikkan budak2 tu...tp lately ni memang Jep le yg hantar & ambik naik motor...memang mama Kaseh ni jenis tak kisah...nak bawa anak dia ke mana pun takpe...tp kalau K. Lin free dia pun kekadang ada juga ambik budak2 ni...Ali mengikut saja ke mana pergi...Kalau aku ambik je ptg...mesti riuh dua orang ni gaduh...pening jugak kekadang tu...nak drift pun tak senang...hehehehe...dorang kenal semenjak umur 3 thn cam tu...Kami layan Kaseh tu cam anak sendiri...kalau balik petang2 tu mesti belanja punyalah...budak2 kan...

Yang aku sedih pulak tu...nanti Ali dah xder kawan...itulah satu-satunya kawan dia kat rumah...selain si Aisha tu...kawan main2, kawan tengok tv, kawan main 'game', kawan gaduh...Dorang kalau selalu gaduh...Jep siap cakap, abah bagi kawin jugak korang nanti...yang aku pulak kalau sembang dengan kawan, sebut menantu...heheheh, alih2 dorang nak berpisah jauh pulak...alahai...aku yang sedih ni...Ali tak tahu lagi...macam mana nak cerita kat dia balik nanti...ntah ler...