Friday, November 28, 2008

Alkisah Handphone...

Sempena aku dpt duit kan...aku telah membeli HP untuk suami kesayanganku...tp HP biasa ja..sebab Jep ni dia tak suka sangat membazir, pastu kalau boleh nak simple2 jer...so aku pun beli la HP yang sederhana jer...ok juga semua ada, termasuk MMS & 3G...tu pun rasanya dia x akan guna kot...Jep kalau boleh HP tu boleh buat call & sms pun cukup la....tp takpa aku bagi juga...ini kali ke3 beli hp kat Jep...atas kehendak aku sendiri...

Kisah beli HP untuk Jep:
Pertama kali: Tahun 2000 (aku pun ingat lupa) tp masa tu baru bercinta rasanya, aku telah membeli HP Samsung...masa ni bercinta la katakan sanggup beli walaupun mahal & canggih la masa tu kan (untung la sapa jadi pakwer aku masa tu)...aku beli skali 2, satu lagi nokia untuk aku....beribu gak habis...HP masa tu mahal2...x macam sekarang banyak pilihan pulak tu...


Kali kedua: Beli HP ni pulak...hujung tahun 2004 (ni pun aku ingat lupa) beli 2 skali juga...siap ada torchlight lagi tu...Jep suka sgt yang ni dia kata boleh suluh engin keta, celah2 ker...heheheh...yang satu lagi untuk aku jugak ler...aku rasa taklah berapa canggih sangat tapi suka guna hp2 ni...hehehe


Kali ketiga: yang inilah...sempena apa pun aku tak tahu...tp suka sangat nak bagi HP kat Jep...dia cam nak membebel tp bila cakap untuk dia terus tersenyum kambing...dan sekarang aku guna motorola ni...maybe akan tukar...tp taknak trade-in...sebab kebanyakan aku beli baru mesti nak trade in...bagi Ali guna ke nanti...


Kesimpulannyer...kami, suami isteri tak lah canggih sangat bab2 ni...so HP pun model yang ala2 kadar jer...heheheh tp sebenarnya teringin nak pakai canggih...nanti nak try apa rasa bila pakai yang canggih & meletup...mesti rasa cam segan jer...hmmm