Tuesday, September 09, 2008

Juadah Berbuka

Baru nak update...biasalah sibuk...
Sabtu & Ahad lepas aku masak untuk berbuka...hmmm puas hati...kalau dah hari2 beli pun x selero tekak den ni ha...

Menu Hari Sabtu
Nasi putih, jantung rebus, air asam, udang masak kuning, kari ikan + bendi, tomyam (jiran sebelah bagi), ayam & ikan goreng, air sirap bandung

Menu Hari Ahad
Nasi tomato, ayam masak merah, sup ayam (untuk anak2), kailan ikan masin & tauhu goreng (Jep masak), air oren + sirap

Jep memang suka ke dapur (sebab dia dari kecik rajin tolong mak dekat dapur sampai sekarang, bujang pun suka masak, kawin still suka)...apa yang Jep masak selalunya menjadi...tp satu ja aku heran...bila dia masak kan, mengalahkan bini...punyalah complete bahan2nya...pastu jadilah lambat kan...pastu kalau aku & anak2 lapar boleh tertidur dulu...tunggu punya pasal...heheheh....aku pun suka tapi kalau rasa rajin bebenor...aku kalau masak janji mudah dan cepat...

Menu hari2 bekerja beli ja skit...pastu masak ler yang goreng2...