Monday, June 23, 2008

Yang Lepas...

Mandi Air Terjun Sg. Gabai...
Sabtu minggu 14hb lepas aku satu famili pergi mandi air terjun Sg. Gabai...Hulu Langat...seingat aku ler...ini selepas 9 thn aku tak pergi tempat mcm tu...dulu masa bercinta selalu p...p ngan Jep & Nott...heheheh...tp satu kejadian telah menimpa ke atas diri ku..di mana selepas balik dari tempat macam tu aku kena demam teruk 3 minggu tak kebah...tinggal kulit dgn tulang je masa tu...mak siap ubat kampung lagi....semenjak drp kes tu...sampai la sabtu hari tu aku baru pergi balik....heheheheh....dan Ali pergi mandi air terjun buat pertama kalinye....sian anak mama....ni Jep le tiba2 ajak p sana aku on jer...pagi2 masak mihoon goreng je...sampai sana orang dah full...ambik tempat baik punya....dulu si Mariah, Nida & Pijah ajak jugak p...tp masa tu ada hal...then baru hari tu berkesempatan....aku tak mandi pun...tengah bulan terang....so tengok jelah...yang si Ali & Aisha tu penakut air sejuk...Ali mula2 je...pastu ok...sampai taknak naik pulak...si Aisha ni...main celup2 ja...menjerit2 dia tak nak...aku tengok terketar2, sian pulak naik la salin baju...tak sampai 5 minit pun dalam air tu...hmmmm....

Ini budak penakut air...apolah...dah tak mandi tu sibuk je dok panggil abang dia...

Budak ni pulak..sibuk la nak main dgn pelampung adik tu...eee awak dah besar ler...org mandi air terjun mana pakai pelampung ler...buet malu jo...

Kisah di pejabat...

Dua minggu lepas, bos takde pergi UK...ingat kan okay skit boleh le buat apa yang patut kat ofis ni kan...bos aku belikan teh & coklat...tp alih2 sibuk sangat2 ler pulak....mana dengan Audit 5S (aku auditor) dan mana dgn minggu keselamatan lagi...aku ni salah sorang dari ahli paramedik gitu...kehehehk....dan sepanjang minggu lepas adalah minggu untuk keselamatan & kesihatan....team paramedik telah mengadakan satu hari untuk derma darah...aku salah sorang dari AJK...dan menjemput orang dari pusat darah negara...lebih kurang 40 orang yang menderma...aku ni penakut skit... lain kali jelah...takut pengsan jer...hehehehhe...dan berakhir minggu tersebut dengan pemeriksaan kesihatan...aku check tekanan darah-ok, aku check berat badan-kena turun 5 kg baru ideal, aku check mata-kena pakai spec maa tahap dah teruk..., ni yang tak suke...nanti nampak cam cikgu lak..dah le anak cikgu...kehekke, last sekali aku check tahap kekuatan tulang badan-kena pergi buat treatment sebab aku punya otot tulang tidak kuat...memang pun buat keja lebih skit ja, sakit belakang...so tak tau lagi nak pergi bila...sebab klinik dia jauh nun di Ampwalk...