Thursday, January 03, 2008

ALI KE PRA SEKOLAH....!?



Hari ini hari pertama Ali ke pra-sekolah (Abim Saidatina Hajar, Seri Kembangan)...6.00 pagi aku bangun tidur...siapkan diri sendiri dulu...6.45 pagi baru gerakkan Ali...aku bersyukur sebab Ali ni jenis senang bangun dari tidur orangnya...2-3 hari sebelum ni buat aku risau Ali sebab dia jarang mandi seawal 7.00 pagi...tp pagi ni Alhamdulillah sebab dia bangun je...dia releks jap kat sofa 5 minit pastu terus suruh aku mandikan dia...ok la tu...kira senang ler...bila dah siap semua pakai baju...satu permintaan yang aku rasa kesian pulak kalau tak bagi...dia cakap "Ma sebelum pegi sekolah, Ali nak susu"...hahahah aku buatkan jer....sian pulak nanti...dia kalau menyusu pun pagi & malam jer...dah besar pun nak isap botol lagi...camner...satu hari nanti dia akan tinggalkan juga botol susunya itu...satu lagi yang aku risau...bantal busuk..."Ma pegi sekolah tak boleh bawa bantal busuk kan ma"...aku pun jawab betul...cikgu tak bagi bawa...

Pagi ni yang bestnya...Aisha yang nangis sebab nak ikut abang dia...aiya...budak manja sorang ni susah betul...mesti dia terasa dekat rumah ibu dia takde abang teman...dah pandai cari gaduh Aisha ni...pastu dah dia pun bangun awal...aku pun mandikan jugak dia...(budak sorang ni pun jarang mandi pagi-pagi buta) pagi tadi cakap dengan Jep...kita hantar Ali senang ja kan...mama rasa Aisha nanti ada skit teruk kot...hahaha Jep pun kata mungkin...hmmmmm

Jep pulak pagi ni asyik tersenyum je...dia sebenarnya tak percaya anak jantan dia tu dah ke pra-sekolah...kenape tak percaya ker...uishhh abang...ingat ler anak kita tu makin besar...maka kita pun makin tua...huhuhuhu...maintain...ini baru tadika ye...belum masuk darjah 1...

Ali pergi sekolah tidak keseorangan...ada anak jiran sebelah ikut sama...esok start ler aku hantar & ambil, Ali & Kaseh tu dari sekolah...dua orang sekali...takpelah atleast dorang tu tak segan sebab berdua...macam orang bercinta pulak budak-budak ni...oh tidak...aku tinggalkan Ali dari kul 8.00 pagi - 5.30 ptg...kalau 1/2 hari jenuh juga nak terkejar2...takpelah...biar dia berdikari...biar dia cepat pandai...

Esok cerita pulak hari ke-2 dia ke sekolah & pengalaman dia pada hari pertama ke sekolah...petang ni aku akan interview dia...tunggu apa dia nak cerita...